Banff

11 augustus 2023 - Banff National Park, Canada

Deze ochtend (woensdag) werden we wakker met het getik van regen op de camper. Aangezien het niet gauw leek te stoppen besloten we het centrum van Banff in te gaan.

We hadden het centrum de avond ervoor al gezien, maar we moesten ook nog een wasje draaien. Eerst zijn we ergens gaan zitten om koffie te drinken en daarna zijn we het wasje gaan draaien. Ook wilde Wouter graag naar de Barber om zijn baard weer netjes te maken. Hier hadden ze helaas niet gelijk plek, maar ze had nog wel een plekje om17:30 uur. Dat plekje hebben we maar vastgelegd.

Nadat we klaar waren met de was merkten we dat de regen was weggetrokken. We hebben deze kans gepakt en besloten om met de gondel naar boven te gaan. Eenmaal bij de ticket balie zei de medewerkster dat het zicht wel iets minder was door de bewolking. We hebben dit maar voor lief genomen, ook omdat je toch niet weet wat het weer in de bergen doet. De medewerkster was wel zo vriendelijk om beide kinderen als 5-jarige te boeken zodat we alleen voor de volwassenen hoefden te betalen.

Eenmaal boven begon het helaas weer te regenen. Hier hadden we geen zin in dus nog maar even binnen gewacht. Dit was trouwens nog best leuk want ze hebben hier een klein museumpje met een bioscoop. Helaas draait er geen goede actie film, maar wel een mooie (korte) film over de natuur van de omgeving. Na de film zagen we dat het weer droog was, dus hup naar buiten en naar boven gelopen. Ondanks de bewolking was het uitzicht mooi!

IMG_1376IMG_1393IMG_1391IMG_4404IMG_4402IMG_1377IMG_1390

Na de gondel weer terug naar het centrum gereden want het was bijna tijd om het baardje van Wouter weer netjes te maken 😉

Onderweg kwamen we weer een groepje elks tegen!

IMG_1399IMG_1404

Wout zijn baard weer netjes en ik had ondertussen met de kinderen een leuk restaurant gevonden. Mocht je ooit in Banff zijn dan is Three Bears Brewery & Restaurant zeker een aanrader!

IMG_4409

Na het eten weer terug naar de camping en zagen we nog een mooie regenboog! De volgende dag stond nog een dagje Banff gepland (met hopelijk beter weer).

IMG_4418

Groetjes van de Visjes!

1. Monique:
    12 augustus 2023
    Weer genoeg actie gehad zo te horen . Het is een geweldige ervaring en omgeving zo te zien.
    Geniet nog ff 😉😉
  2. Visjes:
    Dank je wel!!
  3. Suze Vis:
    12 augustus 2023
    Wat jammer van het weer, zo mooi daar ook. Maar desondanks weer veel gezien. Geniet nog maar even. Wij zijn blij jullie snel weer te kunnen zien en knuffelen. Duurt ons nu toch wel een beetje te lang😉
  4. Visjes:
    13 augustus 2023
    Inderdaad jammer, maar we mogen verder niet klagen! Duurt nu niet lang meer 😉
  5. Yvonne Sluiters:
    12 augustus 2023
    Zeker een uitzicht wat de moeite waard is en de baard goe zit het daar mee😄
  6. Visjes:
    13 augustus 2023
    Absoluut en de baard zit ook weer goed 😂
  7. Oma Corrie:
    12 augustus 2023
    Mooie foto's allemaal Wouter zijn baard ziet er ook weer goed uit maar ik geloof niet dat ik nog ooit in Banff kom nog een paar fijne dagen ik hoop dat het met Eva ook weer goed gaatxxxx
  8. Visjes:
    Zeker, baardje moet goed zitten hè! Met Eva lijkt het gelukkig beter te gaan 😘
  9. Sjak:
    13 augustus 2023
    Als het maar droog is, is het al goed toch! 😎
  10. Visjes:
    14 augustus 2023
    Zeker waar!
  11. Ann Badjura:
    14 augustus 2023
    Weer een mooie dag met een mooi verlsag en mooie foto's! Ik heb er weer van genoten.