Omgeving Lake Louise

8 augustus 2023 - Lake Louise, Canada

Gister was het hier een nationale vrije dag wat betekend dat het overal erg druk was. Om deze reden hebben wij besloten de dag rustig aan te starten en dan te kijken wat we wilden gaan doen.

Na het ontbijt besloten we met de ski lift in Lake Louise naar boven te gaan en daar een lekker stuk te gaan wandelen. Helaas was het uitzicht wel wat minder. Dit heeft te maken met de rook van de bosbranden en de wind die in de verkeerde richting staat wat ervoor zorgt dat alles mistig is. Desalniettemin hebben we heerlijk gewandeld met natuurlijk ook weer een lekker stukje klimmen erin (voornamelijk Eva vond dit fantastisch..). Op het dak van het entree gebouw zat een mooie roofvogel, die kon ik mooi op de foto vastleggen 😉 Ook zijn we tijdens onze wandeling aardeekhoorns tegen gekomen.

IMG_1294 IMG_1290IMG_1303 IMG_1306
(Ook zoveel mooie paarse bloemen overal!) IMG_4089 IMG_4093IMG_1295

Na een aantal uurtjes op de berg te hebben besteed zijn we terug naar beneden gegaan en hebben daar heerlijk op het terras gezeten. Eva en ik gingen met de stoeltjeslift, Wouter en Luca kozen liever voor iets anders 😜

IMG_4097 IMG_4094

Aangezien we de afspraak met de kinderen hebben dat we wat doen voor ons (oftewel wandelen), we ook wat doen voor hun. Dus op naar het Community Centre waar een vrij grootte speeltuin te vinden was. Naast de speeltuin lagen 2 honkbalvelden, hier zaten 10-tallen van de aardeekhoorns op!

Hierna zijn we terug naar de camping gereden, hebben we gegeten, gedoucht en toen was de dag weer zo goed als om.

Vandaag staat Lake Louise en Moraine Lake op de planning. We hebben de shuttle ernaartoe gereserveerd om 08:00 uur, dus het is een vroegertje. Hopelijk valt de rook mee. Na het rondje meren rijden we door naar onze volgende camping in Banff.

Groetjes van de Visjes!

1. Ann Badjura:
    8 augustus 2023
    Wat een mooi verslag weer en mooie foto's! Jammer van de rook, geen heldere foto's maar ik vind toch dat het voor erg sfeervolle plaatjes zorgt. En die grote roofvogel is volgens mij een juvenile Bald Eagle, dus een jonge Amerikaanse Zeearend die zijn witte kop en witte pluimen staart nog niet heeft.

Veel plezier bij Lake Louise en Moraine Lake!
  2. Visjes:
    10 augustus 2023
    Ja hè, helaas hebben we geen macht over het weer/rook 🙈 Dat wist ik niet, weer wat geleerd! Dank je wel!
  3. Sjak:
    8 augustus 2023
    Ondanks de rook toch wéér mooie plaatjes! Heerlijk om mee te mogen lezen! 😘
  4. Visjes:
    10 augustus 2023