Lake Louise/Banff

11 augustus 2023 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen (dinsdag) was het zover, ons bezoek aan Lake Louise & Moraine Lake! De ochtend was wat mistig (het had ook in de nacht geregend), maar dat mocht de pret niet drukken!

Als eerst stond Lake Louise op de agenda. Het voordeel van wat vroeger gaan is dat het nog niet onwijs druk is. Vanaf de parkeerplaats loop je zo tegen het meer aan. Wat een mooi plaatje! Naast het meer ligt het onwijs mooie (en dure) Fairmont hotel. We konden het niet laten om hier een kopje koffie te halen. Het is er wel helemaal op ingericht want er zit gewoon een koffie café in het hotel voor bezoekers van het meer.

IMG_4150 IMG_4163IMG_4178 IMG_4182IMG_4149IMG_4173IMG_4139IMG_4144

Na de koffie hebben we nog een wandeling om het meer gedaan en zijn toen weer terug gelopen naar de bus. Op naar het volgende meer!

Na ongeveer 15 minuten kwamen we aan bij Moraine Lake. Ook weer een onwijs mooi meer! Eerst hebben we er een stukje omheen gelopen en daarna zijn we de rots berg opgeklommen om daar nog wat foto’s te nemen. Eenmaal boven begon het met regenen en dit was voor ons het teken dat het genoeg was geweest. Terug naar de bus die ons weer naar het startpunt heeft gebracht. Hier hebben we vervolgens de camper gepakt en zijn we naar onze volgende bestemming Banff gereden.

IMG_4202 IMG_4213IMG_4218IMG_4197IMG_1335IMG_1340IMG_4232IMG_4237IMG_4245IMG_4267

In Banff staan we op Two Jack Main. Een plek midden in de natuur, maar geen douches. Gelukkig hebben we de camper bij ons 😉

We zijn naar het centrum van Banff gereden om daar het stadje te verkennen. Het is een ontzettend gezellig stadje, met mooie uitzichten overal waar je kijkt. Echter is het ook het drukste stadje, Jasper was toch echt een stuk rustiger. We hebben wat leuke winkeltjes gezien. Zo ook een winkel met allemaal kerst spullen, daar moesten we toch wel even een kijkje nemen!

IMG_4285 IMG_4376
(Banff town dag 1 met mist en dag 2 zonder mist)

IMG_4281

Onze camping ligt vlakbij Vermillion Lake. Dus voordat we weer naar de camping reden na ons bezoek aan het stadje zijn we daar nog even gestopt. Eigenlijk ook in de hoop nog wat wildlife tegen te komen. Dit zonder enig succes.. Wel is ook hier de omgeving onwijs mooi!

IMG_4291IMG_4295 IMG_4422IMG_1362

De verhalen van de opvolgende dagen zijn in aantocht. Het internet is wat minder vandaar de vertraging!

Groetjes van de Visjes!

1. Ann Badjura:
    11 augustus 2023
    Wat een leuk verslag weer en jullie hebben weer vele mooie plekjes gezien! Knappe foto's ook! Ik wacht weer (on)geduldig af naar jullie volgende verslag. 😁😁

PS: Nog even terug op mijn vorige berichtje in verband met de Amerikaanse Zeearend, deze heeft zijn witte kop en staart pas rond de 4-5 jarige leeftijd.
  2. Visjes:
    11 augustus 2023
    Alles is mooi hier, krijg er geen genoeg van 😍. En weer bedankt voor het compliment 😄

Dat verklaard waarom ik dacht dat het een andere soort roofvogel was!
  3. Cor Vis:
    Heel gaaf weer allemaal!
  4. Visjes:
    Zeker weten!
  5. Yvonne Sluiters:
    11 augustus 2023
    De plaatjes zijn bijna niet echt, alsof je voor een poster staat😆. Weer een bijzondere ervaring. Veel plezier nog😘
  6. Visjes:
    Hahah en toch is het echt! Dank je wel 😘
  7. Oma Corrie:
    11 augustus 2023
    Prachtige foto's die muts van Luca zo leuk
    Ik wacht op de volgende verhalen ondanks de vertraging ben ik niet boos nog heel veel plezier xxxx
  8. Visjes:
    Ja kleine sneeuw elf die Luca haha. Gelukkig ben je niet boos ☺️ xxx
  9. Sjak:
    13 augustus 2023
    Wat een mooie plaatjes wéér! Krijg alweer zin om óók op vakantie te gaan! Geniet ze nog verder! 😘
  10. Visjes:
    14 augustus 2023
    Hahah snap ik. Al plannen gemaakt?