Banff/Canmore

13 augustus 2023 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen (donderdag) werden we weer wakker met het getik van regen. Gelukkig duurde dit getik maar heel even en zagen we al snel een zonnetje doorkomen. Dit was toch wel fijn aangezien dit onze laatste dag in de mooie natuur van Canada is 🥲

Vandaag staat Grassi Lakes (in Canmore) en Johnston Canyon op de agenda. Grassi Lakes ligt in een plaatsje naast Banff. Hier besloten we eerst naartoe te gaan omdat alles wat je aan wandelingen/natuur in Banff wilt doen moet je vroeg of aan het eind van de dag doen. Anders kan je gewoon nergens parkeren vanwege de grote drukte.

Op naar Canmore maar wel met een stop bij een apotheek. Eva heeft allemaal rode bultjes op haar lichaam en ervaart hier veel jeuk van. Eenmaal alles gehaald zijn we naar Grassi Lakes gereden. Wat een verschil met Banff kwa drukte. We kunnen makkelijk parkeren en op het pad kom je wel mensen tegen maar dit is zeker een stuk minder. De wandeling is wel omhoog, maar goed te doen! Met een half uurtje zijn we boven bij het meer. Wat een bijzondere kleuren!

IMG_4520IMG_4525IMG_4531IMG_4518

Eenmaal boven begon de wind aan te trekken, kwamen er grijze wolken binnen gerold en niet veel later begon het te druppelen. Na wat foto’s weer gauw naar beneden. Voordelig aan naar beneden lopen is dat dit gemakkelijker gaat als naar boven 😆. Gelukkig was dit ook maar een buitje want toen we beneden bij de parkeerplaats aankwamen was de regen alweer gestopt.

Hierna zijn we naar Johnston Canyon in Banff gereden. Dit gaat via Highway 1a, wat een mooie route. Het is een bochtige route, maar wel eentje met alleen maar natuur om je heen.

Na ongeveer 50 minuten rijden waren we gearriveerd (dit was rond 17:00 uur). Het was goed van ons om later te gaan. Het was nog aardig druk, maar gelukkig konden we wel gewoon parkeren.

IMG_4538 IMG_4540

IMG_4544 IMG_4549

Na de wandeling zagen we nog een vos op de parkeerplaats!

IMG_4557

Hierna weer terug naar de camping, eten en  op naar bed! Onze laatste halte is Edmonton. Aangezien we echt toe zijn aan een degelijk bed hebben we de camping daar geannuleerd en een hotel geboekt 🤩

Groetjes van de Visjes!

1. Yvonne Sluiters:
    13 augustus 2023
    Weer mooie plaatjes van de natuur en lekker een nachtje in een gewoon bed met een badkamer voor je zelf is ook fijn. Een prachtige lange reis en ook door komt weer een eind aan. Nog een paar leuke dagen en dan is thuis echt ook weer lekker!!😘
  2. Visjes:
    14 augustus 2023
    Inderdaad een gewoon bed doet wonderen! Een eigen badkamer trouwens ook😉
    Laatste dagen alweer bijna om, maar het is ook goed geweest ☺️
  3. Sjak:
    13 augustus 2023
    Hopelijk slapen jullie lekker in een degelijk bed! Sterkte met Eva!
  4. Visjes:
    14 augustus 2023
    Het slaapt vele malen lekkerder 🤩
  5. Ann Badjura:
    14 augustus 2023
    Heerlijk toch om op een rustigere plek te kunnen wandelen en zeker zo mooi! Prachtig verslag weer en prachtige foto's ook!