Yoho NP

7 augustus 2023 - Lake Louise, Canada

Aangezien we voor morgen kaartjes hebben om met de shuttle naar Lake Louise te gaan zijn we gister het naastgelegen Nationale Park gaan ontdekken, namelijk Yoho. (Gister was het trouwens zo druk bij Lake Louise dat ze het hebben afgesloten!).
We zijn de dag zoals al verteld vroeg begonnen!

Onze eerste stop was Emerald Lake. Dit is echt een prachtig meer waar je ook zou kunnen verblijven (🤑) en waar je kano’s kan huren. Wij waren daar om half 8 en konden mooi onze camper parkeren. Enige nadeel is wel dat het kano verhuurbedrijf nog niet open is, die gaat pas om 10 uur open. Daar hebben we niet op gewacht 😉

IMG_4004IMG_1274IMG_4016 IMG_4010

Na het meer zijn we doorgereden naar Natural Bridge. Zoals het woord al zegt een natuurlijke brug die is ontstaan door de stroming van het water. Dit was een hele korte wandeling vanaf de parkeerplaats.

IMG_4022IMG_4020

Hierna zijn we naar Takakkaw Falls gereden. Dit was een route door de bergen met 1 haarspeldbocht waar we alleen doorheen pasten door 2 keer te steken. Dit was zowel heen als terug nogal spannend, maar het is gelukt! Plus de waterval was ook (weer) erg mooi. Het water voelde ja al van ver opspatten. We zagen zelfs iemand die de berg aan beklimmen was!

IMG_4028 IMG_1288

Na de waterval zijn we richting Golden gereden om daar wat boodschappen te halen. In Lake Louise zit geen supermarkt, vandaar dat we een stukje verder zijn gereden.

Na de boodschappen zijn we weer terug gereden en gestopt bij een speeltuin en meer waar ze konden spelen en zwemmen.
Hierna zijn we nog even het dorpje in gereden, daar een hapje gegeten en toen terug naar de camping.

Vandaag nog een dagje de omgeving verkennen en dan morgenochtend staat Lake Louise in de ochtend op de planning en daarna rijden we door naar Banff.

Groetjes van de Visjes!

1. Yvette Kilian:
    7 augustus 2023
    Wat heerlijk dat t zulk mooi weer is dat je kunt zwemmen in de meren. Mooi schoon water. Wel frisjes denk ik?? Zien jullie ook nog wild onderweg? Of is dat door de drukte🤔 de bossen in gevlucht. Veel plezier bij lake Louise. Je kunt daar thee drinken in dat onwaarschijnlijke mooie hotel. 🤩😂, met je " vieze" wandelschoenen aan.😂. Veel plezier
  2. Visjes:
    8 augustus 2023
    Ja absoluut fijn dat het weer er naar is! Maar inderdaad het is wel fris hoor het water 🥶 Het valt ons tegen wat we aan wild zien. We hebben vooral hertjes, eekhoorntjes en chipmunks gezien. Beren zitten nu dieper in de bossen vanwege het besjes seizoen wat is begonnen, hierdoor is de kans dat je ze ziet nog kleiner. We gaan eens kijken of we het hotel morgen vies gaan maken 😜
  3. Ann Badjura:
    8 augustus 2023
    Wat een prachtige foto's van Emerald Lake...mijn favoriete meer op deze planeet en ik heb er al heel wat mogen zien. Gelukkig waren jullie er vroeg en was het nog redelijk rustig. Fijn verslag weer om te lezen. Veel plezier bij Lake Louise!
  4. Visjes:
    8 augustus 2023
    Dat kan ik mij heel goed voorstellen dat het je favoriete meer is. Lijkt mij ook fantastisch om daar met de winter als er overal sneeuw ligt te komen 😍 Dank je wel!
  5. Suze Vis:
    8 augustus 2023
    Wat mooi weer allemaal. Overal de "wauwfactor"! Grappig dat wij over Lake Louise hebben gelopen omdat het bevroren was en totale stilte. Geen mensen te zien.Ben benieuwd naar jullie ervaring. Geniet ze weer!
  6. Visjes:
    8 augustus 2023
    Ja hè, overal waar je kijkt heb je wauwwww!! Bizar hè allemaal ijs! Dankjewel!!
  7. Yvonne Sluiters:
    8 augustus 2023
    Het ziet er allemaal weer prachtig uit een reis met heel veel mooie ervaringen. Veel plezier nog😘
  8. Visjes:
    Zeker veel mooie ervaringen! Dank je wel 😘