Rijden naar Lake Louise

7 augustus 2023 - Lake Louise, Canada

Vandaag laten we Jasper achter en rijden we door naar Lake Louise. Hier zullen we ook weer 3 nachten verblijven. Richting Lake Louise rijd je over een van de meest bekende en mooiste weg die er bestaat namelijk de Icefields Parkway. Deze weg kan je natuurlijk niet nemen zonder enige stops te maken.

De eerste stop die we maakten was bij de Columbia Icefield Skywalk. De kaartjes had ik vooraf al geregeld en dat scheelt een hoop gedoe. Je wordt met een bus naar de Skywalk gebracht en daar mag je zo lang als je wilt rondlopen. Het is een glazen brug die 280 meter boven de grond hangt en geeft je de mooiste uitzichten!

IMG_3922 IMG_3924IMG_3907 IMG_3894IMG_3899IMG_3928

Na ongeveer een uurtje daar rondlopen hebben we de bus terug gepakt en hebben we daar wat gegeten. Ondertussen had ik op de WiFi daar een app gedownload die je onderweg wat verteld over wat je ziet met wat achtergrond informatie.

Terug bij de camper, de app aangezet en weer verder rijden. De route is zo mooi, je zou alles wel willen vastleggen!

IMG_3929

Na een poosje gaf de audio gids aan dat we langs Mistaya Canyon zouden rijden. Ook gaf hij aan dat het een korte wandeling is en hij het zeker aanraadde om hier te stoppen. Dat waren de magische woorden, hier hebben we dan ook een stop gemaakt.

IMG_3930

Na de Canyon wat inderdaad een gemakkelijke wandeling was weer verder gereden. Tot het punt dat we het bordje Peyto Lake zagen, hier wilde ik zeker even af!
Wat een mooi meer is dit zeg, de vorm alleen al is bijzonder!

IMG_3933 IMG_3948
(Luca wilde heel graag een foto van ons samen maken)

Na het meer doorgereden naar de camping en hiermee was onze dag weer klaar.

Vandaag staat Yoho NP op de planning. Het is voor de Canadezen een lang weekend vanwege een nationale feestdag as maandag. Dit brengt ook extra drukte met zich mee dus we gaan vroeg op pad!

Groetjes van de Visjes!

1. Yvonne Sluiters:
    7 augustus 2023
    Goeie fotograaf hebben jullie mee😉 de glazebrug zou niet mijn ding zijn maar snap dat het er mooi is. Het meer is ook bijzonder!! Fijne dag morgen😘
  2. Visjes:
    Nou hè! Dank je wel! 😘
  3. Suze Vis:
    7 augustus 2023
    Wat een mooie foto's weer. Dat meer, zo'n mooie kleur! Geweldig. Fijn dat jullie zo genieten. Wat is de foto goed gelukt Luca👌
  4. Visjes:
    7 augustus 2023
    Bijzonder hè die kleur!! Goed hè van Luca!
  5. Yvette Kilian:
    7 augustus 2023
    Mooie foto's van het overweldigende landschap. En inderdaad je zou alles daar willen fotograferen.🤩. De skywalk is ook tof. De Canon. Super. Veel plezier.
  6. Visjes:
    7 augustus 2023
    Zo mooi allemaal!! Dank je wel!
  7. Cor Vis:
    7 augustus 2023
    De Icefields Parkway mocht en wij maar voor de helft. De andere helft zat nog dicht. Wij moesten toen een halve dag omrijden.
  8. Visjes:
    7 augustus 2023
    Dat is jammer. Gelijk een reden om nog eens terug te gaan! ☺️
  9. Sjak:
    7 augustus 2023
    Bekende plaatjes weer! Wij zijn nog bij Colombia Ice Fields geweest. Óók een erg aparte ervaring. Véél plezier morgen in Yoho. 🤗
  10. Visjes:
    We hebben hem wel gezien de Columbia Ice Fields! Dank je wel! ☺️
  11. Ann Badjura:
    8 augustus 2023
    Oh heerlijk weer allemaal met vele mooie stops! En wat heeft Luca een mooie foto van jullie gemaakt! Fijn jullie verslag weer te mogen lezen!
  12. Visjes:
    8 augustus 2023
    Ja heeft die jongen goed gedaan hè! ☺️