Jasper 2

5 augustus 2023 - Jasper, Canada

Gister begonnen we  de dag met een hoognodig ochtendje uitslapen. Daarna zijn we weer op pad gegaan om een gletsjer van dichtbij te bezoeken.

We zijn via een onwijs bochtige berg weg omhoog gereden naar Mount Edith Cavell. Eenmaal boven was een parkeerplek zoeken drama. We zijn een stukje teruggereden en konden de camper veilig ergens langs de weg zetten. Wel moesten we dan nog een stuk lopen om naar het begin van de trail te lopen, maar gelukkig hadden we er mooi uitzicht bij!

IMG_3746 IMG_3742

De trail die ik had gevonden was niet al te lang en wat ben ik blij dat we hierheen zijn gegaan. De berg zo massaal en dan van zo dichtbij zien inclusief dat smeltende ijs, zo gaaf! We hadden een blok ijs gevonden en daar hebben Luca en Eva heerlijk mee zitten spelen.

IMG_3750 IMG_3755 IMG_3757IMG_3763IMG_3764IMG_3766IMG_3773IMG_3789IMG_1216IMG_1206

Na enige tijd weer eindelijk terug in de camper, maar het was inmiddels al wel weer half 4. Aangezien we nog wat kleine boodschappen nodig hadden en er getankt moest worden zijn we terug naar beneden gereden naar het centrum van Jasper. Aangezien we niet echt geluncht hadden (want ja laat ontbeten) zijn we daarna zo tegen 5-en wat gaan eten in het centrum.

Na het eten zijn we met de kinderen naar Lake Edith & Lake Annette gegaan. Deze wilde we gister al doen maar toen was de parkeerplaats vol. Aangezien het nu eind van de dag hadden we hoop dat de situatie nu anders was. Dit bleek gelukkig ook het verhaal te zijn en de kinderen hebben nog een heerlijke avondduik genomen in het meer!

Bij thuiskomst op de camping liepen er allemaal wapiti’s en herten bij ons plekje. Blijft een bijzonder gezicht.

Vandaag rijden we door naar Lake Louise!