Jasper

4 augustus 2023 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vandaag een volle dag om het nationale park van Jasper te ontdekken!

De dag begon met een boottocht naar Spirit Island op Maligne Lake. Hier moesten we om 10 uur ‘s morgens zijn en het was een klein uurtje rijden. Het is een mooie plek en een leuke boottocht van totaal 1 uur en een kwartier.

IMG_3621IMG_3623IMG_1149

Hoe handig dat ze daar een restaurant ook hebben neergezet en dan ook nog eens met uitzicht over het meer. Hier zijn we na de boottocht gelijk maar wezen lunchen. Hierna doorgereden naar Maligne Canyon, onderweg kwamen een Elk tegen!

IMG_3660IMG_3664

Maligne Canyon is de diepste canyon van Jasper NP waar allemaal stroompjes en watervallen doorheen lopen. Totaal loop je een route van 6 bruggen, maar na 4 bruggen zijn we weer terug gelopen. Het was nogal stijl naar beneden en ja je raad het al, je moet het ook weer omhoog. Hier hadden de 5 en 7 jarige niet al te veel zin in 😅. Al met al na 4 bruggen heb je ook al een hoop gezien.

IMG_1168 IMG_1159IMG_1164

We wilden hierna nog naar een meer rijden, maar dit was helaas niet mogelijk wegens een vol parkeerterrein. Dan terug naar de camping waar we allemaal even iets voor onszelf hebben gedaan. Na het eten nog even naar de speeltuin en daarna douchen. Er stonden 2 douche gebouwen en we dachten we pakken die ene bij de speeltuin. Maar allemaal eenmaal uitgekleed en wel..bleken dit koude douches te zijn 🥶 Ons niet gezien dus weer aangekleed en naar het andere douche gebouw. Behalve Eva dan, die vond het prima om alleen in haar handdoek te gaan 😅

IMG_3679

Bij het douche gebouw stonden 4 mooie Wapiti’s! Luca vond het helemaal fantastisch, die wilde niet meer mee naar de camper.

IMG_1176IMG_1183IMG_1184IMG_1180IMG_1177

Morgen nog een dagje Jasper voor de boeg 🌲

Groetjes van de Visjes!

1. Suze Vis:
    4 augustus 2023
    Die Eva, gelijk heeft ze, handdoek om en papa draagt haar wel. Jullie hebben veel moois weer gezien.
    Echt Luca zijn ding die wapiti's!
    Veel plezier nog daar het is daar zo mooi!
  2. Visjes:
    Zeker weten! 😍
  3. Cor Vis:
    4 augustus 2023
    Die foto van jullie voor dat meer is echt prachtig!!!
  4. Visjes:
    Dank je wel!
  5. Yvonne Sluiters:
    4 augustus 2023
    Weer heel veel moois en ja een koude douche is ook niet mijn ding🥶. Veel plezier!!
  6. Visjes:
    5 augustus 2023
    Nee hè brrrr! Dank je wel!
  7. Ann Badjura:
    5 augustus 2023
    Wat hebben jullie weer veel moois gezien en die foto van jullie gezin bij Spirit Island, prachtig! Nee, koude douche is ook niets voor mij...gelukkig waren er ook warme douches. Nog veel reis plezier toegewenst en ik wacht weer ongeduldig op jullie volgende verslag.
  8. Visjes:
    5 augustus 2023
    Dank je wel! Haha nee koude douche slaan we over hoor 😉 leuk dat je zo meeleeft!