Mount Robson

3 augustus 2023 - Mount Robson Provincial Park, Canada

Vanuit Dutch Lake zijn we naar Mount Robson gereden. We stonden op Robson River Campground. Mount Robson is met zijn 3954 meter het hoogste punt van het Canadese gedeelte van de Rockies.

Bij aankomst zijn we even naar het Visitors Center gereden en daar om een advies gevraagd wat betreft een korte wandeling in de omgeving. De vriendelijke man adviseerde een waterval die op 10 minuten rijden lag en een korte wandeling was. Ach nog een waterval, waarom ook niet 😜

IMG_3539 IMG_3541

Klein stukje rijden en we stonden bij de parkeerplaats van Rearguard Falls. De wandeling was inderdaad kort en dat was voor vandaag wel even prima. Ook deze waterval was weer mooi om te zien!

IMG_3549 IMG_3557

Na de waterval terug naar de camping en daar de barbecue aangezet om hamburgers te bakken. Na het eten een wandeling gemaakt naar Robson River. Als je hier met je camper staat moet je er wel even een kijkje nemen!

IMG_3569 IMG_3567IMG_3572IMG_3576

Vannacht heb Wout en ik slecht geslapen, we hadden namelijk een kleine bezoeker in de camper die een verdwaald stukje popcorn had gevonden. Volgens mij hebben we hem/haar inmiddels uit de camper gekregen 🙈

IMG_3586
(Even inzoomen onder de bestuurders stoel)

Vandaag (woensdag voor ons) zijn we naar Jasper gereden en het stadje bezocht en wasjes gedraaid. Het stadje van Jasper is erg leuk en ook mooi om te zien met al die bergen op de achtergrond. Morgen gaan we de natuur ontdekken 😉

IMG_3601

Groetjes van de Visjes!

1. Suze Vis:
    GAAFFFFF!
  2. Visjes:
    🤩🤩
  3. Cor Vis:
    3 augustus 2023
    Jullie doen wel veel leuke dingen!!!
  4. Visjes:
    4 augustus 2023
    We doen ons best! We pakken wel ook onze rust momenten hoor 😉
  5. Monique:
    3 augustus 2023
    Ziet er allemaal geweldig uit . Naar vraagje is het niet vermoeiend overal naar toe rijden en zo kort op een plek blijven ??
  6. Visjes:
    4 augustus 2023
    Vragen mag altijd! We hebben eigenlijk nergens gehad (behalve Kelowna) dat we daar nog een dag extra hadden willen blijven. De kinderen misschien wel, maar dit heeft niks met het rijden te maken. Dit heeft met de camping zelf te maken waar ze het dan wel naar hun zin hebben. Kortom eigenlijk is het helemaal niet vermoeiend ☺️
  7. Sjak:
    3 augustus 2023
    Pppffffff niet fijn zo'n bezoeker die je uit je slaap haalt! Gelukkig heeft Jasper mooie natuur om dat goed te maken! Véél plezier daar! 😘
  8. Visjes:
    Haha nee absoluut geen fijne bezoeker! Dank je wel! 😘
  9. Ann Badjura:
    3 augustus 2023
    Weer een heerlijk verslag met mooie foto's! En hopelijk geen last meer van jullie bezoeker. 😉 Geniet vooral van de prachtige natuur in Jasper!
  10. Visjes:
    4 augustus 2023
    Haha nee de bezoeker is vannacht niet langs geweest gelukkig! Dank je wel!