Wells Gray

2 augustus 2023 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Wat later deze keer aangezien het internet hier erg slecht is. Inmiddels hebben we 2 dagen Wells Gray erop zitten en staan we op het punt om verder te reizen richting Jasper. Eerst nog 1 overnachting bij Mount Robson om de afstand te overbruggen.

Afgelopen zondag zijn we gaan rijden van Lillooet naar Wells Gray. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Hat Creek Ranch. Dit is een ranch die ze hebben behouden vanuit de Gold Rush tijd. Toen wij er waren was het heel stil en er was eigenlijk niet veel te doen, we waren dan ook vrij snel weer klaar 🙈

IMG_3396IMG_3400IMG_3401

IMG_3404
(Goud zoeken)

IMG_3405
Geen goud gevonden maar wel mooie steentjes!

We staan 2 nachten op Dutch Lake RV Resort. Het leuke aan deze plek is dat je aan een mooi meer staat, verder kwa voorzieningen (douche e.d.) is het wel ok.

IMG_3535

We kwamen hier eind van de middag aan en aangezien het warm was zijn we maar gelijk een duik gaan nemen in het meer. Ook kan je hier kano’s en sup borden huren, aangezien ik al heel lang een keer wilde suppen hebben we hier maar gelijk gebruik van gemaakt! Die avond zijn we een hapje wezen eten in het dorpje. We eindigden in een bbq restaurant. Ik kan je vertellen dit was echt heerlijk! 😋

IMG_3412IMG_3423IMG_3429 IMG_3431

De volgende dat stond Wells Gray op de agenda. Dit provinciale park zit vol met diverse watervallen, de een nog mooier als de ander. Aangezien we ze niet allemaal konden zien hebben we een keuze gemaakt voor de 4 (heb ik mij laten vertellen) mooiste watervallen. In volgorde van wat we hebben gezien zijn we naar de volgende watervallen geweest: Spahat Creek Falls, Moul Falls, Dawson Falls en Helmcken Falls.

IMG_1106 IMG_1108IMG_1113IMG_3494

Van de 4 watervallen waren er 3 heel makkelijk te bereiken vanaf de parkeerplaats. De gene die wat minder makkelijk te bereiken was was Moul Falls. Het bijzondere aan deze is namelijk dat je ook achterlangs deze waterval kan lopen. Maar dat betekend wel dat je een klim naar beneden moet maken (die je logischerwijs ook weer naar boven moet maken). Al met al hebben we hier ongeveer 2 uur in totaal over gedaan. Maar dit was wel de moeite waard!

33a8303a-4d71-49f1-bca2-f45c6b35a178 IMG_3481IMG_3467

Van alle watervallen vonden we uiteindelijk Helmcken het mooist/indrukwekkendst aangezien deze 141 meter hoog is en 23 meter breed. Hiermee is die ook de 4e grootste waterval van Canada. Moul Falls vonden we daarentegen weer heel bijzonder omdat je die op een hele andere manier ervaart.

Na alle watervallen weer terug naar de camping en hebben de kinderen met Wout samen nog even gezwommen in het meer. We waren niet de enige want het stond vol met mede Nederlanders die nog even een duik namen 🙈

Hierna wat gegeten bij de camper, gedoucht en hup naar bed. Vandaag (dinsdag) rijden we dus weer verder naar Mount Robson en morgen rijden we dan naar Jasper!

Groetjes van de Visjes!

1. Suze Vis:
    2 augustus 2023
    Heel gaaf weer. Wat leuk dat sub borden. Nog heel wat moois voor de boeg nog Jesper en Banff zijn overweldigend. De Rocky Mountain net zo. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
  2. Visjes:
    Wij zijn ook benieuwd!! 🤩
  3. Sjak:
    2 augustus 2023
    Super leuk dat suppen! En die plaatjes van die watervallen, wow écht vakantie! 😍💙🍀
  4. Visjes:
    Nou hè!! Genieten!
  5. Yvonne Sluiters:
    2 augustus 2023
    Het ziet er allemaal weer spectaculair uit al die mooie watervallen en een meer voor de deur is helemaal een feestje. Veel plezier nog!!😘
  6. Visjes:
    Dank je wel! 😘
  7. Oma Corrie:
    2 augustus 2023
    , ziet er prachtig en lekker uit nog heel veel plezier xxxx
  8. Visjes:
    Dank je wel oma! Xx
  9. Ann Badjura:
    3 augustus 2023
    Wat mooi weer! En ja veel watervallen, maar elke waterval is toch weer anders...ik kan er nooit genoeg van krijgen. Heerlijk verslag en mooie foto's!
  10. Visjes:
    4 augustus 2023
    Dat vind ik nou ook. Elke waterval is weer uniek en het blijft een mooi gezicht!