Dromen waarmaken!

28 augustus 2022 - Nederland, Nederland

Iedereen kent het inmiddels wel en vele van ons hebben het ook: een Bucket List. In ons geval staat deze lijst vol met bestemmingen die wij nog eens willen bezoeken. We gaan volgend jaar zomer er 1 vanaf strepen!

Afgelopen zomer hebben we een mooie vakantie gehad op Kreta. Op dit Griekse eiland kwamen we samen tot de conclusie dat we de volgende vakantie een ander soort vakantie als ‘zon, zee en strand’ willen gaan doen. Deze vakantie is niet zomaar een vakantie, maar een rondreis door de prachtige natuur van Canada

Bij thuiskomst van Kreta en na een weekje werken zijn we al gauw gaan kijken wat er allemaal voor deze reis geregeld moet worden. Hoe gaan we deze droom verwezenlijken? Het liefst willen we namelijk de gehele zomervakantie met een camper op rondreis. Al die mooie nationale parken en grote steden, we willen niks missen! Zonder te haasten op pad en kamperen midden in de natuur. Dit klinkt ons als muziek in de oren.

Waar een wil is, is een weg! Het zoeken naar vluchten en de perfecte camper voor onze reis is dan ook begonnen!

Vandaag is dan echt de voorpret begonnen er is “no way back”, we hebben namelijk de vluchten geboekt! Juli 2023 vliegen we met KLM vanaf Amsterdam naar Calgary en weer retour naar Amsterdam halverwege augustus 2023.

Route vlucht Amsterdam-Calgary

Naast een vlucht hebben we natuurlijk ook een camper nodig. We hebben zitten twijfelen tussen een camper boeken of van hotel naar hotel reizen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een camper, omdat de kosten voor een hotel (zeker met 4 personen) veel hoger liggen als een kampeerplaats. De kosten van een overnachting op een camping zijn +\- maximaal €40 per nacht. Daarentegen is een overnachting in een hotel minstens het dubbele per nacht. Deze prijs is wel gebaseerd op een niet commerciële plek, voor commerciële plekken betaal je meer

We hebben de camper geboekt via CamperDays en gekozen voor een Cruise America  C-25 model.

Camper Cruise America C25
(klik op foto om te vergroten)

Tip: je bent verplicht eerst een overnachting te doen na aankomst voordat je de camper mag ophalen. Dit omdat ze vinden dat je uitgerust op pad moet gaan met een camper

Wanneer je een pakketreis boekt wordt deze overnachting al opgenomen in je reis. Zelf hebben we gemerkt dat als je de camper los boekt, dit niet duidelijk ergens aangegeven staat.

De eerste hotelovernachting hebben we ook gelijk geboekt. We hebben gekozen voor een Airport hotel waar gratis shuttle service bij wordt aangeboden. Via Booking.com hebben we hotel Comfort Inn & Suites Airport geboekt inclusief ontbijt. Dit hotel heeft 1 grote kamer met 2x een 2 persoons bed, ideaal voor ons als gezin!

Comfort Inn North Calgary
(klik op foto om te vergroten)

Ook hier geldt boek je het los, dan wordt je niet opgehaald bij je overnachtingshotel en gebracht naar het verhuurbedrijf. De optie om dit bij te boeken bij je camperreservering is er wel, dit vonden wij alleen erg duur. We regelen zelf ter plaatse een taxi.

Dit was hem weer voor deze keer. Wanneer de reis begint ga ik mijn best doen om onze reis bij te houden. Mocht je het leuk vinden om onze reis te volgen meld je dan hieronder aan voor de mailinglijst!