Whistler deel 2

28 juli 2023 - Whistler, Canada

Vandaag stond de peak 2 peak gondel in Whistler op de planning. Het is een gondel rit van 4,4 kilometer (ongeveer 11 minuten) tussen 2 bergtoppen. Het is de de langste en hoogste loshangende lift ter wereld!

Om de peak 2 peak te pakken moet je eerst de gondel vanuit Whistler naar boven pakken. Hier moesten we alleen wachten omdat ze een storing hadden. Uiteindelijk mochten we dan naar boven. Vanaf het eerste punt zijn de uitzichten al prachtig!

IMG_0973 IMG_0981IMG_0982

Hierna achteraan sluiten in de rij (die gelukkig aardig snel ging) voor de Peak 2 Peak gondel. Je kon ook niet kiezen voor een gondel met een glazen bodem, maar deze kwam maar 1 in de 15 minuten en de mensen achteraan moesten al een half uur wachten. Wat ons betreft was de ‘gewone’ gondel al een hele mooie beleving! Wat een uitzicht! De eerste berg (Whistler Mountain) waar we op aankwamen heeft een hoogte van 2182 meter en de tweede berg (Blackcomb Mountain) heeft een hoogte van 2240 meter. Je kan je indenken dat het daarboven een stukje kouder is.

IMG_0986IMG_0989IMG_0995IMG_2940IMG_0993IMG_1000IMG_0996

Het mooiste van deze dag is (vind ik dan) is dat je naar het hoogste punt kan met een stoeltjes lift. Vervolgens kan je dan bovenop de berg op de Cloudraker Skybridge. Daarbij kwam ook nog eens dat ik in de veronderstelling was dat ik alleen naar boven zou gaan, maar uiteindelijk ging iedereen mee! Wouter zei: ‘zoiets ga ik nooit meer meemaken dus ik moet het wel doen’. Achteraf zei die: ‘ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar ik doe het nooit meer!’. Ik ben wel als enige de brug op geweest, dan ging voor de rest toch net een stapje te ver 😉

IMG_2957
Met de stoeltjeslift naar boven

IMG_2963IMG_2970 IMG_2972IMG_2965IMG_2976 IMG_1025

IMG_1018

IMG_1027IMG_1012IMG_1006IMG_2983Na deze gave ervaring en het zien van het (wat mij betreft) het mooiste uitzicht vonden we het wel weer tijd om de lift weer helemaal naar beneden te nemen. We kwamen op de weg naar beneden ook nog een Marmot tegen! In Whistler Village was er blijkbaar een groot Mountainbike evenement dus het was gezellig druk. De kinderen hebben nog eventjes in het speeltuintje gespeeld en daarna was het tijd om terug te gaan naar de camping. IMG_1041

Op de camping nog wat wasjes gedraaid en ook daar nog even in de speeltuin spelen. Opeens zagen we wat rumoer en er bleek een beer op de camping te lopen! Nog snel kon ik een klein stukje filmen. De beer vond het veel te druk en liep gauw weer een andere kant op. Dit was voor ons wel de kers op de taart! Wat een onwijs leuke dag hebben we gehad 🤩

Vandaag gaan we weer verder naar onze volgende bestemming: Lillooet

Groetjes van de Visjes!

1. Sjak:
    28 juli 2023
    Super gaaf! En óók leuk dat ze allemaal mee geweest zijn! 👊🙏🥳
  2. Visjes:
    29 juli 2023
    Dat maakt het extra leuk!
  3. Suze Vis:
    28 juli 2023
    Wat een mooie belevenis weer!
  4. Visjes:
    Absoluut! 🤩
  5. Yvonne Sluiters:
    28 juli 2023
    Heel leuk voor jou maar mij te hoog😱, mooie foto's waar weer een schitterende omgeving te zien is. De boer was een leuk toetje😉 Nog veel plezier
  6. Visjes:
    29 juli 2023
    Dank je wel mam! En ga er vanuit dat je beer bedoelt 🐻😜
  7. Tonny Swinkels:
    29 juli 2023
    Heb wel alle verslagen gevolgd dus dacht ik zal nog eens reageren. Gaaf hoor wat jullie doen met 2 kids om tevreden te houden. Met de plekken die jullie allemaal doen komen er hier zomaar veel herinneringen te voorschijn. Gezellig om "mee te reizen" jullie nog Genieten van het mooie Canada
  8. Visjes:
    30 juli 2023
    Wat leuk dat je al die tijd al meeleest! En herinneringen ophaalt 😊 We hebben nog 2 weken en die gaan we vollop benutten 🥰
  9. Ann Badjura:
    29 juli 2023
    Wat een geweldige dag weer! Ik weet niet of ik die Cloudraker Skybridge op zou durven, ben er nog niet geweest sinds die er is. Prachtige foto's weer en het is genieten om zo een beetje met jullie mee te reizen!
  10. Visjes:
    30 juli 2023
    Onwijs gave dag was dit!! Hopelijk ga je hem toch een keertje doen, want het was het zeker waard! 🤩 Dank je wel 🥰
  11. Mirjam:
    30 juli 2023
    Wat een prachtige dag, inclusief de kers op de taart. Ik was daar in 2009, de peak to peak was net geopend. De brug was er nog niet, ik moet daar dus maar weer een keertje terug.
  12. Visjes:
    30 juli 2023
    Dan zou ik zeker terug gaan! Wel warm aankleden daarboven! 😄