We have arrived!

8 juli 2023 - Calgary International Airport, Canada

Na zoveel maanden van plannen was het eindelijk zover..onze reis naar Canada! Inmiddels hebben we onze eerste nacht in Canada erop zitten (nouja het is eigenlijk nog nacht maar we zijn allemaal klaar wakker 🙈).

Eigenlijk ging alles vrij makkelijk, geen lange wachtrijen op Schiphol (dat was al heel fijn om mee te beginnen). De tijd achter de douane hebben we gedood met een koffie bij de Starbucks.

We vlogen met KLM en dat vonden we een fijne ervaring. De kinderen kregen een klein presentje bij binnenkomst en speciale kindermaaltijden tijdens de vlucht (die ook altijd als eerste uitgeserveerd werden).

Bij aankomst op Calgary ging alles vrij soepel. Er staan beeldschermen waar je op moet invullen of je goederen hebt die je moet aangeven, hoe lang je blijft en van de volwassenen maakt die een foto. Hierna konden we zo doorlopen na een korte paspoortcontrole om onze bagage op te halen.

Vanuit ons hotel (Comfort Inn & Suites AirPort North) reed een gratis shuttle vanaf de luchthaven naar het hotel die we moesten bellen bij aankomst. Na de koffers te hebben opgehaald heb ik hun dan ook gebeld en binnen 10 minuten stond het busje voor.

Aangekomen in het hotel is Wouter nog even met de kinderen gaan zwemmen en al gauw daarna zijn we gaan slapen.

IMG_1599C9F5F943-1F9D-4143-A3AA-3132B292A438

Inmiddels is het hier nog erg vroeg en gaan we ons zo rustig aan klaarmaken om te ontbijten en de camper op te halen vandaag!