Telegraph Cove deel 2

25 juli 2023 - Telegraph Cove, Canada

Vanmorgen was het dan zover, met de boot het water op om walvissen te spotten.

We hadden ons warm aangekleed, het is al fris op een boot maar helaas hadden we ook regen erbij. De excursie hebben we via Prince Of Whales geboekt en we zaten op een half open boot.

IMG_2704

De hoop was gevestigd op het zien van orka’s, maar ik kan al gelijk vertellen dat dit helaas niet gelukt is 🥲 Wel hebben we bultruggen, bald eagles, zeehonden en dall’s purpoise gezien.Dat laatste soort zwemt onwijs snel en die vastleggen is dan ook erg lastig. Ik heb 1 foto waar je het nog een beetje op kan zien haha. Oh en een vogelsoort gezien, we hebben alleen geen idee wat het is. Iemand een idee? Nou hier komt de foto spam:

IMG_2720

IMG_0877
(Hier de dall’s purpoise)

IMG_0894

(Vogelsoort?)

IMG_0897IMG_0898IMG_0899

IMG_0900
(Mijn favoriet 😍)

IMG_0926IMG_0909IMG_0911IMG_0914IMG_0921

IMG_2714 IMG_2718

Luca was helemaal enthousiast en zei dat het de leukste dag van zijn leven was! Eva vond het iets minder interessant allemaal, maar later kwam ze toch iets meer los.

De excursie was om 13:00 uur afgelopen en we hadden het allemaal erg koud. Dus naar het restaurantje gelopen om daar op te warmen en te lunchen. Na de lunch terug naar de camper om verder op te warmen. Verder is hier niet veel te doen dus in de middag rustig aan gedaan.

Morgen weer door naar Comox en dat is dan alweer onze laatste dag op Vancouver Island.

Groetjes van de Visjes!

1. Yvette Kilian:
    25 juli 2023
    Ja, super leuke excursie. De Bultrug, mijn favoriete walvis 😃. Met de vogelsoort kan ik je niet helpen. Ook de kust vanaf t water is mooi🥰
  2. Visjes:
    Absoluut, was heel leuk! Inmiddels de vogelsoort uitgevogeld 😜
  3. Yvonne Sluiters:
    25 juli 2023
    De vogels zijn Neushoorn auklets. En voor de rest weer een mooie ervaring voor jullie. Op naar de volgende
  4. Visjes:
    Dank je!!
  5. Marieke:
    25 juli 2023
    Orka's is zeker jammer🥲, maar kijk is wat jullie wel allemaal zijn tegen gekomen. Super gaaf!!!😍
  6. Visjes:
    26 juli 2023
    Dat is ook zo! Zijn gewoon te verwend hè 🥰😜
  7. Ann Badjura:
    27 juli 2023
    Heb je het over die vogelsoort die met 3 dobberen op het water? Dan kan ik je ook niet helpen, zou niet weten wat voor vogel dat is. Jammer dat je geen orka's gezien hebt, maar gelukkig wel andere walvissen, dolfijnen en zoveel meer! Weer een mooie verslag!
  8. Visjes:
    29 juli 2023
    Ja daar had ik het over! Maar zijn blijkbaar Neushoorn Auklets. Heel jammer, maar inderdaad we hebben wel weer ander moois gezien! 🤗
  9. Suze Vis:
    27 juli 2023
    Wat een unieke ervaring weer. Dat Luca dit heel gaaf vindt was te voorspellen. Superleuk!
  10. Visjes:
    29 juli 2023