Campbell River & Telegraph Cove

24 juli 2023 - Telegraph Cove, Canada

Zoals verteld moesten we vrijdag weer vroeg op om voor de wegafsluiting weer aan de andere kant van het eiland te komen. Uiteindelijk zijn we zonder problemen bij Campbell River aangekomen.

Na het gedeelte waar de weg afgesloten is (die gesloten is wegens werkzaamheden door een recente bosbrand) zijn we eraf gegaan bij Coombs voor een kop hoog nodige koffie.
Iets verderop van het koffie zaakje zat een (vaak door mensen getipte) Farmers Market. Hier zijn we dan ook na onze koffie naartoe gereden. Het is ook niet zomaar een farmers market, maar 1 waar geiten op het dak lopen. Toen ik dit aan de kinderen vertelde geloofde ze mij allebei niet 😂 Maar de foto’s spreken voor zich, niks aan gelogen!

IMG_2574IMG_2575

Na de stop doorgereden naar onze camping waar we erachter kwamen dat het echt even back to basic is. Geen electra, geen toiletgebouw (oké ik lieg een gat in de grond met een pot erop) en ook geen douches voor ons om een cijfer te geven 😜. Gelukkig hebben we wel een wc en een douche in onze eigen camper en die gebruiken we dan ook veel liever! Wel ligt de camping aan een stromend riviertje dus daar zijn wout en de kinderen in wezen zwemmen. Wel erg koud hoor!

IMG_2610

De volgende dag hebben we eerst uitgeslapen en rustig opgestart. Hierna door naar Elk Falls suspension bridge. Luca vond de brug erg eng, maar voor 1 dollar is hij er toch overheen gegaan. De foto’s spreken verder voor zich 😍

IMG_2645 IMG_2626IMG_0828 IMG_2646IMG_2649 IMG_2642

Na de wandeling wilde we wat leuks doen voor de kinderen. Na even wat Google werk zagen we een verwarmd buiten zwembad ergens in een woonwijk. Hup ernaartoe en we konden voor 4 dollar naar binnen! Ondanks dat het grote zwembad net dichtging bij onze aankomst door een probleem met de chemicaliën in het water, was het kleine bad ook leuk voor de kinderen.

IMG_2658

Na het zwemmen zijn we wat boodschappen wezen halen en daarna ergens een hapje eten. Wat ons wel opvalt dat ongeacht waar je bent in Canada er overal wel leuke speeltuintjes staan, zo ook bij het tentje waar we wat gegeten hebben. Jullie begrijpen wel dat daar dan ook even in gespeeld moest worden.

Vanmorgen zijn we weer doorgereden naar onze volgende bestemming: Telegraph Cove.
Dit is een heel klein maar wel schattig dorpje!

IMG_2697 IMG_2699IMG_2698

Morgen (maandag) hebben we hier een walvisexcursie gepland! Ik heb al mijn hoop gevestigd op het zien van orka’s morgen 🤞🏻Vandaag hebben we verder rustig aan gedaan. Luca en Eva hebben met andere Nederlandse kindjes gespeeld en wij hebben ondertussen gezellig gekletst met 1 van de moeders. Hun maken op dit moment een prachtige (jaloersmakende) wereldreis 🤩

Groetjes van de Visjes!

1. Sjak:
    24 juli 2023
    Dit zijn wéér mooie plaatjes! Ook al jaloersmakend... Ik weet niet of ik zó lang van huis zou willen zijn, wereldreis doe je niét in 6 weken!? Geniet ze, 😘
  2. Visjes:
    25 juli 2023
    Het is inderdaad lang, maar lijkt me toch gaaf! 😜
  3. Suze Vis:
    24 juli 2023
    Wat prachtig weer. Zou zo nog een keer terug willen. Waar 1 dollar niet goed voor is.🤣
  4. Visjes:
    Hahaha ja 1 hele dollar hè 😜
  5. Cor Vis:
    Mooi verhaal weer!!!
  6. Visjes:
    Dank je!
  7. Mirjam:
    24 juli 2023
    Zo leuk om met jullie mee te reizen en om herinneringen op te halen. Boven aan Elf Falls ben ik 4 jaar geleden uitgegleden en heb mijn stuitje zwaar gekneusd, dat was dus een minder goede herinnering :-)
    Hopelijk zien jullie orca's, ik heb ze in Campbell River gezien en walvissen, in Telgraph Cove wel walvissen en dolfijnen, maar geen orca's.
  8. Visjes:
    25 juli 2023
    Ooh jeetje dat klinkt heel naar je stuitje duurt lang om te herstellen! Helaas geen orca’s gezien vandaag 🥲
  9. Oma Corrie:
    24 juli 2023
    Ziet er prachtig uit schitterende natuur maar de camping is niet veel soeps op naar een camping waar je op je gemak kan p.... en niet een gat in de grond is iets uit de middeleeuwen
  10. Visjes:
    25 juli 2023
    Natuur is inderdaad prachtig! Inmiddels kunnen we alweer wat beter poepen 😜
  11. Oma Corrie:
  12. Yvonne Sluiters:
    24 juli 2023
    Ach ja ieder zijn ding jullie reis is ook fantastisch en een wereldreis in etappes behoord ook tot een mogelijkheid, toch!! Het ziet er ondanks de middeleeuwse camping 😆 toch weer allemaal prachtig uit. Veel plezier maar weer de komende dagen😘
  13. Visjes:
    25 juli 2023
    Ja precies, zo moeten we het maar zien 😉
    Het was inderdaad erg prachtig! En dank je wel 😘
  14. Ann Badjura:
    27 juli 2023
    Ha, leuk dat de geitjes op het dak te vinden waren. Ik heb al wel eens gehoord dat ze soms niet te zien zijn. Dat was dus wel weer een bonus! Weer een hele fijne dag zo te lezen met veel leuks en mooie foto's!
  15. Visjes:
    29 juli 2023
    Dat wist ik niet, hadden we een gelukje!! 😁