Tofino deel 2!

22 juli 2023 - Tofino, Canada

Vanmorgen (donderdag) was het zover, met Jamie’s Whaling Station zijn we met een boot langs de kust op pad gegaan op zoek naar beren 🐻!

Om 7 uur vertrokken we vanuit de haven, het was onwijs mistig dus we hoopten maar dat we wat zouden zien. Al snel zagen we een bald eagle en niet veel later gaf de schipper aan dat ze een beer hadden gezien!
Daar liep de beer langs de kust op zoek naar krabbetjes en ander lekkers onder de stenen. Uiteindelijk hebben we nog zeehonden, kwallen en nog een beer gezien! Wat betreft de kwallen dit was ook nog wel bijzonder, als mensen voelen wij hun prikken niet en kan je er desnoods tussen zwemmen. Mij niet gezien want er waren er wel duizenden!

IMG_2519IMG_0741IMG_0791IMG_0793IMG_0776
(nest van de Bald Eagle) IMG_0775IMG_0773IMG_0767IMG_2445IMG_2440 IMG_2439

De excursie duurde 3 uur en we waren om 10 uur klaar. Tijd voor koffie met een broodje want Wout en ik hadden niks gegeten. Hierna zijn we naar het regenwoud van Vancouver Island gereden. Hier kon je over een houten pas oftewel de Boardwalk route door het regenwoud lopen. Ik blijf het zeggen, maar ook dit was onwijs mooi!

IMG_2523 IMG_2530IMG_2542 IMG_2543IMG_0824IMG_0825

Hierna naar het stadje van Tofino gereden we moesten wat kleine boodschapjes hebben en in het centrum zit een leuke speeltuin voor de kinderen. Het enige vervelende (geldt trouwens ook voor de wandeling door het regenwoud) dat ze niet echt parkeerplekken hebben voor RV’s. Bij het regenwoud hebben we hem uiteindelijk ergens neergezet wat eigenlijk niet een officiële parkeerplek is. In het centrum van Tofino na even Google zag ik dat er een RV parkeerplaats was aan de buitenrand, hier hebben we hem uiteindelijk neergezet. Het centrum is leuk om doorheen te lopen en er zijn wat leuke unieke winkeltjes. De kinderen vonden natuurlijk de speeltuin het leukst (met kabelbaan!).

Na het stadje, de speeltuin en de boodschappen werd het wel tijd voor avondeten. Online had ik gelezen dat het restaurant Shelter een aanrader is en hier zijn we dan ook naartoe gegaan. Naast het mooie uitzicht over de haven was het eten ook erg lekker! Dit was dus een goed gemaakte keuze 😋

IMG_2546 IMG_2552

Na het eten weer terug naar de camping en de volgende dag weer terug naar de andere kant van het eiland dus weer vroeg op!

Groetjes van de Visjes!

1. Ruby:
    22 juli 2023
    Die foto’s wauw!! Wat gaaf. Do you speak English already?
  2. Visjes:
    Yes really good English 😂
  3. Monique:
    22 juli 2023
    Wat een mooie verhalen weer.
    Bedankt voor je antwoord mbt de route naar Tofino 😁👍🏼
  4. Visjes:
    Geen probleem!!
  5. Yvonne Sluiters:
    22 juli 2023
    Mooi hoor, het ziet er allemaal schitterend uit!! Oké behalve de wc dan😉
  6. Visjes:
    23 juli 2023
    Haha ja toilet kan beter
  7. Sjak:
    Zó gaaf zeg! Dat is écht vakantie! Heerlijk! 🍀💙
  8. Visjes:
    Zeker weten!!
  9. Oma Corrie:
    23 juli 2023
    Wat een leuke foto's een heerlijk stel ik bedoel de kids .maar jullie ook hoor ziet er goed uit allemaal nog heel veel plezier
  10. Visjes:
    Haha dank je wel oma!
  11. Ann Badjura:
    24 juli 2023
    Wat een prachtige ervaring weer! Zo fijn dat jullie ook beren hebben kunnen zien! Die zichten met die laaghangende wolken vind ik wel heel erg mooi. Ik vind van die boardwalks in het bos altijd zo mooi. Ik wacht jullie volgende verslag alweer ongeduldig af. :)
  12. Visjes:
    24 juli 2023
    Ja was echt heel gaaf om ze zo in hun eigen leefgebied te zien! Ik vind dus ook altijd gaaf, lijkt wel een sprookje die wolken zo! Leuk dat je zo meegeniet 😄