Tofino!

21 juli 2023 - Tofino, Canada

Vroeg op en hup naar Tofino! De kinderen kregen we niet wakker maar met een belofte een keer onderweg (na de gedeeltelijke wegafsluiting) te gaan ontbijten.

Gelukkig viel de afsluiting voor ons mee en waren we er al met al binnen een half uur doorheen. Belofte maakt schuld dus in Port Alberni gestopt voor een lekker ontbijt (a.k.a. pannenkoeken 😉). Onderweg kwamen we nog een roodkopgier tegen!

IMG_0673

Eenmaal aan de andere kant waren we nog te vroeg om in te checken dus hebben we de route ingestelde om eerst naar Ucluelet te rijden om daar de Lighthouse Loop te lopen op de Wild Pacif Trail. Onderweg kwamen we nog een mooie meer/watervalletje tegen. Hier zagen we mensen in zwemmen dus we zijn ook gestopt om hier een kijkje te nemen.
De kinderen in hun onderbroek het water in. Luca was naar een rots gezwommen en durfde er daarna niet meer vanaf. Wout dacht hij hem wel kon helpen door (met kleren en al en zijn zakken vol) naar de overkant te springen…. Misschien raad je het al, dit heeft die niet gered 🤣 Eenmaal terug in de camper allemaal droge kleren aan weer door!

IMG_0686 IMG_0679IMG_2207

We zijn dus eerste naar Ucluelet gereden voor de wandeling daar. Wat was dit mooi zeg!

IMG_0718 IMG_0721IMG_0693IMG_0700IMG_0708

Na de wandeling zijn we naar onze camping Surf Grove gereden. Deze camping ligt direct aan het strand en ondanks dat het aan deze kant van het eiland een stuk frisser is wilde de kinderen perse een duik in de zee nemen. De camping heet niet voor niks surf grove want er lagen wel een hoop surfers in het water maar wel met wetsuit!

IMG_0729IMG_0730IMG_0733IMG_0734

Na het zwemmen in de zee gauw douchen om weer warm te worden! Wel weer op tijd naar bed want de volgende dag vroeg op voor de beren tour langs de kust op een boot!

Groetjes van de Visjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjak:
    Hele mooie plaatjes wéér! Gaaf hoor. Véél plezier morgen met de boottocht! 🚤
  2. Visjes:
    Dank je wel!!
  3. Monique:
    21 juli 2023
    Prachtige foto's . Weer heerlijk genieten.
  4. Visjes:
    🥰🥰
  5. Suze Vis:
    Gaaffff!
  6. Visjes:
    Zeker weten!!
  7. Ann Badjura:
    21 juli 2023
    Haha, de kinderen een belofte geven doet soms wonderen, he? Ook fijn dat het zo vlot is verlopen om tot in Tofino te geraken. Grappig van Wout, maar gelukkig had je de camperdichtbij met droge kleding. Stoer dat de kinderen een duikje gingen nemen in dat frisse water. Mooie foto's weer en leuk verslag!
  8. Visjes:
    21 juli 2023
    Hahaha ja belofte maakt schuld hè. Inderdaad we hadden de camper bij ons dus droge kleding was zo geregeld haha. Dank je wel!
  9. Yvonne Sluiters:
    Mooie plaatjes 😍
  10. Visjes:
    23 juli 2023
    🥰😍
  11. Oma Corrie:
    22 juli 2023
    Heel leuk verhaal mooie foto's nog heel veel plezier en niet meer bij de rotsen gaan zwemmen dan moet Wouter weer reddingszwemmen
  12. Visjes:
    23 juli 2023