Victoria en Nanaimo!

19 juli 2023 - Regional District of Nanaimo, Canada

Afgelopen maandag zijn we Victoria gaan ontdekken, we hadden in ieder geval 1 doel gesteld en dat was de beste Fish and Chips eten op Fisherman’s Warf!

We konden vanaf onze camping Fort Victoria RV park (wat ik niet zo snel zou aanraden gezien de nogal ongezellige sfeer), de bus pakken naar Victoria centrum. In de bus konden we de kaartjes kopen en we betaalden alleen voor de volwassenen totaal 10 CAD.

We zijn in het centrum uitgestapt en na een stukje lopen besloten we een bezoekje te brengen aan het Royal BC Museum. Hier hebben we een IMAX film gekeken over de vogel trek  (welke we voor de kinderen moesten vertalen 🙈). Daarna door het museum gelopen hier ging het o.a. over het tijdperk van de dino’s. Het was leuk, maar ik zou er niet nog een keer naartoe gaan.

IMG_2085IMG_2078 IMG_2082

Hierna zijn we naar Fisherman’s Warf gelopen voor de (jawel!) Fish and Chips 🤤. We zijn bij Barb’s gaan zitten en de recensies die ik had gelezen kan ik alleen maar beamen. We hebben allemaal heerlijk gegeten!

IMG_2087IMG_2089

Hierna weer met de bus weer terug naar het punt waar we gestart waren die ochtend. Daar stond nog een kleine shoppingmall en daar zijn we nog even naar binnen geweest. Na de mall vonden we het genoeg geweest en zijn we richting de camping gegaan. Hier hebben we ‘s avonds een boterhammetje gegeten aangezien we flink geluncht hadden.

De volgende dag was het tijd om te vertrekken naar Nanaimo. Onderweg wel een tussenstop gemaakt bij de Malahat Skywalk en dit was zeker de moeite waard! De kinderen vonden de glijbaan fantastisch (wij trouwens ook hoor!). Maar het uitzicht daar kwamen we voornamelijk voor 😍

IMG_2132 IMG_0623 IMG_2124 IMG_2136IMG_0625IMG_0628IMG_0630IMG_0642

Daarna door naar Nanaimo, we verblijven 1 nacht op de Living Forest Campground. Dit ligt aan een meer en die zijn Wouter en de kinderen (mij te glibberig en te vies 😂) na aankomst gaan ontdekken. Ik daarentegen heb heerlijk van de zon genoten 😉.

IMG_2138
 IMG_0666

Morgen gaan we weer door naar Tofino. Wegens een brand die daar recent heeft gewoed is de weg gedeeltelijk afgesloten waardoor je alleen tussen bepaalde tijden de  weg mag gebruiken. Dus morgen vroeg op en hopen op weinig file!

Groetjes van de Visjes!

1. Sjak:
    19 juli 2023
    Wat een super mooi uitzicht weer! Leuk om te zien dat jullie allemaal genieten. En door naar de volgende bestemming!
  2. Visjes:
    Het was genieten!
  3. Yvette Kilian:
    19 juli 2023
    Oh wat leuk, die foto's. Herinneringen komen terug😀.
    Hebben jullie al beren gezien?
    Tofino, doet ergens een bel rinkelen bij mij. Ik ben benieuwd of dat ik iets op jullie foto's herken. Veel plezier daar.
  4. Visjes:
    21 juli 2023
    Vandaag een beer gezien tijdens onze boottocht langs de kust! Dank je wel ☺️
  5. Oma Corrie:
    19 juli 2023
    Leuke foto's allemaal nog heel veel plezier en rij voorzichtig
  6. Visjes:
    Doen we xx
  7. Suze Vis:
    19 juli 2023
    Wat een belevenissen allemaal. Tofino vonden wij een mooie plek.
    Walvissen gespot en beren. Hopelijk zien jullie ze ook.
  8. Visjes:
    21 juli 2023
    Beren kunnen van het lijstje!
  9. Cor Vis:
    Topverhalen weer!!!
  10. Visjes:
    Dank je!
  11. Monique:
    21 juli 2023
    Ik ben jullie aan het volgen omdat wij over 2 weken ongeveer dezelfde reis gaan maken.
    Hoe was de rit naar Tofino, ik lees verhalen dat je soms wel 5 uur in de file staat, ben benieuwd naar jullie ervaring.
    Ik vind dat jullie een mooi reisverslag schrijven en haal er soms nog tips uit.
    Verder wens ik jullie nog een hele fijne vakantie!
  12. Visjes:
    21 juli 2023
    Wat leuk, jullie hebben het nog in het vooruitzicht! 🇨🇦
    Ik had gelezen dat het in de ochtend beter te doen is als in de middag. Zowel heen als terug hebben we er voor gezorgd dat we om 8 uur bij de afsluiting waren en beide keren waren we er in een half uurtje doorheen. Heen vanaf Nanaimo naar Tofino is het eerst een uurtje rijden en terug vanaf Tofino naar de afsluiting is het 2 uur rijden. Ik lees wel net op het forum van Hedy dat er iets aangepast wordt kwa openingstijden dus daar zou ik even naar kijken ☺️
    Leuk om te horen dat je meeleest! Bedankt en jullie ook alvast een mooie en fijne vakantie gewenst!
  13. Ann Badjura:
    21 juli 2023
    Ik heb weer genoten van jullie reisverslag! Fijn dat jullie die lekkere fish & chips gevonden hebben (die ga ik noteren voor als wij er nog eens zijn). Wij vonden de Malahat Skywalk ook prachtig, eens iets anders en zo mooi. Onze dochter ging enkele keren omhoog enkel en alleen maar om met de glijbaan naar beneden te gaan, haha.
  14. Visjes:
    21 juli 2023
    Ja zeker een bezoekje waard Barb’s! Haha onze kinderen zijn inderdaad ook zelf nog een aantal keer naar boven gegaan voor de glijbaan, die was toch wel het leukst 😉